יום שני, 31 בדצמבר 2012

"אהבת לרעך כמוך"


קיבלתי מייל לפני כמה ימים עם בקשה לעזרה בניתוח שמו ומצבו של ילד.ה"פונה" (אני התחייבתי לא לחשוף פרטים מזהים)
קוראת את הפוסטים שלי,והחליטה שאין מה להפסיד-כול עזרה תתקבל בברכה.או כמו שאני מאמין-"עד כאן זה טוב-אפשר יותר טוב".אני מפרסם פה (עם אישורה) את המקרה:

"יניר עוד מעט בן 10, ואני מגיל די קטן רצה איתו המון. הוא די מורכב ממש קצת מהכול - מוגדר עם הפרעות קשב וריכוז, בעיות התנהגות, בעיות רגשיות , ואינטלגנציה נמוכה. היה בהרבה אבחונים, עובר הרבה טיפולים פרה רפואיים בכל תחום, לומד בכיתה קטנה ולאחרונה אנחנו אף בודקים להעביר אותו לחינוך מיוחד כי הוא לא מוצא את מקומו. ממש לא פשוט איתו, עוברים איתו המון , בכל יום ויום.אגב - יש לי בת נוספת - היא בת 6.5 ודי שונה ממנו, למרות שלאחרונה מתחילה להראות בעיות התנהגות ולחקות אותו בכמה דברים. נראה לי שמרוב שתשומת הלב מופנה ליניר היא נשארת קצת בצד. גם משהו שצריך לעבוד עליו.מה עושים?"

כתבתי אליה:

תודה רבה שאתם נותנים לי את הזכות "לגעת בחייכם"
אני פועל לפי שיטת א.מ.ש-אותיות מובילות לשינוי.בבסיס השיטה עומדת התובנה
שבשם האדם יש את הקודים להפעלתו ולהתקשרות אליו.זו היא גם היחודיות שלה-זהו פיתרון "פינצטה".
נתחיל-

מה יניר רוצה?(מניע רגשי להתנהגות שלו)

הוא רוצה להיות ווינר-לנצח.
הוא רוצה לנהל את עצמו והסביבה
הוא רוצה להרגיש "טוב"-שידברו אליו יפה,טון נעים,מילה זו מילה,אם דרשת ממני-גם אתה צריך לעמוד בזה.,לא להתעסק בטפל אלא בעיקר(בשבילו לימודים זה טפל-לא מבין את החשיבות והצורך לעתיד)...
הוא רוצה "תפקיד"-רוצה להיות רלוונטי/שותף ל...

מה יניר צריך?(מניע שכלי להתנהגות שלו)

הוא צריך ידע,יכולות ומיומנויות
ודאות ולא לוותר לו על....
דוגמא אישית,דיוק ודומיננטיות(זכות הבחירה מתוך..)
הוא צריך להיות "מותג"

איך לדבר/הגישה התקשורתית אל יניר כדי לספק לו את הצרכים שלו?

לדבר אליו יפה-טון רגוע,ישירות-לא לשלוח מסר דרך מתווכים(אח/אחות)
להתחיל עם היעד שלי אליו ולשאול/לוודא אם יש לו את הידע הספציפי לעשות-אם חסר לו הידע לתת דוגמא לביצוע רצוי.
לסגנן בצורת משחק תחרותי-כדי שתהיה לו האפשרות לנצח
להראות לו את המסר-אם מדברים על "אמריקה" להראות לו תמונה/שקופית/ציור/פרוספקט/סרטון/כול דבר ויזואלי של "אמריקה".רק ככה הוא יכול לשמור על קשר רציף עם נושא התקשורת,במהלך התקשורת אליו.
להיות מדוייק במסר ובדרישה אליו(אני רוצה...תוך ככה וככה זמן....)לתת לו לבחור מתוך 2 פעולות(שכמובן יהיו לטובתך/טובתו).ככה ירגיש דומיננטי והדימוי עצמי שלו יעלה.

איך נדע אם התקשורת אליו נעשית "נכון"/אם יש שיפור?

חיובי-
רגוע,מרוכז,רודף שלום,ראשון-מנהיג ויוזם,שקדן,יורד לפרטים כדי ללמוד

היום-שלילי-
שחור או לבן-קיצוני,שם הגנות ולא נותן להתקרב,ריב ורמאות,רומס ודורס,יורה בלשון בלי לחשוב,ביקורתי וילדותי(לא מתנהג לגילו)

אני בטוח,שההתנהגות הקיצונית שלו היא לא רוב הזמן(לפחות לא במינון העיקרי של היום).המטרה שלי היא,להגדיל את המינון והכמות של "הזמן החיובי".להצליח "להחזיק אותו חיובי" יותר זמן רצוף מהיום.
אני מקווה שזה יעזור לכם ויעורר בכם השראה לדרך חדשה וטובה יותר,מבחינתכם.

וזוהי תשובתה אחרי כמה ימים:

"שבוע טוב,
הרבה הרבה תודות על התייחסותך המקיפה.
אני חייבת לציין שבהרבה דברים אתה ממש צודק , ואת היתר פשוט צריך לתרגל ולעבוד עם הילד בהתאם .
הגעתי אליך במקרה , דרך אמא שלי שכבר שמעה עליך רבות. האמת - שאני פחות מאמינה בכל זה, אבל שוב אציין שבלי להכיר את הילד רשמת הרבה דברים שאכן קיימים.

הבנתי שהגישה אליו זה נושא מאוד חשוב ולכן אני משתדלת לעשות זאת לאחרונה.
 שוב תודה,
-----(אמא של יניר) ."

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה